Moncada, 20 de novembre del 2015 En el marc de la commemoració del 25 aniversari de l’aprovació per part de Nacions Unides de la Convenció dels Drets del Xiquet l’any 2014, la Fundació Pau i Solidaritat del País Valencià i la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Moncada han treballat el projecte educatiu: Defenent els drets dels xiquets i les xiquetes en els centres sostinguts amb fons públics de Moncada que han decidit la seua participació: CEIP José M. Oltra, CEIP Vicente Trenco, CEIP Vicente Blasco Ibañez i en el CEE Les Silos.
.
Hui, 20 de noviembre, els xiquets i xiquetes de diversos centres públics educatius de primària de Moncada s’han fet escoltar al saló del Ple municipal de l’Ajuntament per exposar els drets infantils a nivell nacional i mundial i què s’hi pot fer per a cumplir-los.
L’activitat , que es va iniciar a les 10’30, s’ha realitzat amb motiu de la commemoració del 25 aniversari de l’aprovació per part de les Nacions Unides de la Convenció dels Drets del Xiquet l’any 2014. En aquest sentit, la Fundació Pau i Solidaritat del País Valencià i la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Moncada han finançat amb fons públics un projecte educatiu que es denomina “Una altra infància en este món”. L’ objectiu és promoure dins de l’educació formal la reflexió i l’anàlisi crítica sobre el món desigual en el qual vivim i com emprenem accions que transformen aquestes desigualtats.
Cada centre participant ha estat treballant durant aquest trimestre un dret concret: el CEIP José M. Oltra parla sobre els drets a la supervivència i els drets al desenrotllament; el CEIP Vicente Blasco Ibáñez, el Dret a l’educació; el CEE Les Silos, els Drets a la inclusió social; i el CEIP Vicente Trenco, els Drets a la protecció.
L’alcaldessa Amparo Orts va clausurar el Parlament Infanitl comprometent-se que les propostes seran enviades a les comissions corresponents per a la seua anàlisi i dictamen. Posteriorment i a mode d’epíleg, s’hi va procedir al lliurament de reconeixements a cada participant de l’alumnat del nostre poble.