‘Guardabosc’, que s’implanta aquest curs de forma pilot en 40 escoles i instituts, és un projecte que impulsa de la Conselleria amb la col·laboració de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, la Xarxa Jove i l’Institut Valencià de la Joventut.
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport inicia en el Dia de l’Arbre la formació dels 191 docents que participen en el projecte ‘Guardabosc’, una innovadora iniciativa d’educació ambiental dissenyada per a sensibilitzar l’alumnat d’entre 10 i 16 anys en la prevenció dels incendis forestals.
Primera promoció de centres ‘Guardabosc’
La formació del professorat d’aquesta primera promoció de centres ‘Guardabosc’ corre a càrrec del personal especialitzat de la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals i té una durada de 10 hores en què es combinen sessions en línia i presencials.
Coincidint amb el Dia de l’Arbre comença al CEIP Emilio Varela d’Alacant la formació dels 65 docents dels 13 centres educatius de les comarques alacantines seleccionats per aquesta edició de ‘Guardabosc’. L’1 de febrer, a la Conselleria d’Educació, s’iniciarà la formació dels 85 docents dels 18 col·legis i instituts de les comarques de València participants en el programa, i el 2 de febrer, a l’IES Bovalar de Castelló de la Plana, serà el torn dels 41 docents dels 9 centres de les comarques castellonenques.
Des d’Educació s’ha considerat important crear aquest nou projecte després dels dramàtics incendis forestals del passat estiu a les nostres terres. L’objectiu és generar en els centres educatius entorns de treball col·laboratius que unisquen educació i medi ambient, amb la finalitat de dotar l’alumnat de coneixements i capacitats per a comprendre el seu entorn natural més pròxim i que coneguen la riquesa i diversitat que ofereixen els espais naturals.
‘Guardabosc’ vol impulsar el treball en els centres educatius amb programes mediambientals que desenvolupen de manera creativa la innovació pedagògica a través del contacte amb la natura. Així, es pretén impulsar una actitud proactiva entre l’alumnat, de respecte i cura cap a la natura incidint en els recursos i serveis que aporten els boscos per al desenvolupament de la vida del nostre planeta, al mateix temps que es fomenta entre els escolars la companyonia, l’empatia i el treball en equip.