Viento del pueblo amb els estudiants d’electricitat-electrònica

wventsDEPARTAMENT ELECTRICITAT-ELECTRÒNICA

El passat dijous 19 d’octubre, els alumnes del CFGM d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques van tenir l’oportunitat de viure una activitat extraescolar excepcional, programada i organitzada conjuntament per la Fundación Viento del Pueblo i el Departament d’Electricitat-Electrònica del nostre IES, gràcies al contacte que va propiciar qui ha sigut fins fa uns anys director de L’EPA Vicent Ventura (FOREM-PV), i persona compromesa amb la nostra oferta educativa de perfil industrial, professor Francisco López Duro.

Cal dir que la Fundación Viento del Pueblo, és una entitat estatal formada en 2011 sense ànim de lucre amb unes finalitats estatutàries molt concretes com són: millorar les condicions de vida de la classe treballadora, la seua conscienciació com a grup i solidaritat de classe —a través de l’acció social directa—, projectes assistencials i activitats de cooperació internacional amb especial atenció a col·lectius amb el risc d’exclusió, tals com a persones joves, estudiants, immigrants, aturats, dones segregades per raons d’identitat de gènere o sexual i discapacitats. Les principals activitats que realitzen van dirigides a joves i cerquen desenvolupar localment la joventut de la ciutat de València, promovent projectes al fet que tinguen com a objectiu el foment de la mobilitat de gent jove en atur, la seua participació activa en la societat i el seu desenvolupament com a ciutadans europeus crítics i actius.

L’eixida en qüestió va tenir un programa emmarcat en tres línies ben definides: visita al I+D del CBIT, encontre en la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de València i una xarrada amb un responsable de Formació Professional de la Conselleria d’Educació de València.

primerament, van acudir al Centre de Biomaterials i Enginyeria Tissular de la Universitat Politècnica de València, unitat que es va crear en 1999 per la Junta de Govern de la UPV, i agrupa en l’actualitat un col·lectiu de 34 investigadors procedents de quatre departaments universitaris i un centre hospitalari. L’activitat del CBIT es dirigeix a la recerca de caràcter bàsic i aplicat sobre la preparació, propietats, vida i ús dels biomaterials, el desenvolupament de biomaterials per a aplicacions específiques, i la formació d’investigadors i especialistes en l’àrea dels biomaterials. Així mateix, el CBIT juntament amb els seus socis de recerca, es dirigeix a l’avanç en el coneixement de l’ús combinat de cèl·lules, enginyeria, materials i factors bioquímics i físics per a recuperar i regenerar teixits i la seua funció biològica després d’una lesió o patologia.

A continuació, vam acudir a la seu del Consell de la Joventut de València ubicada al Centre de Joventut d’Algirós de la ciutat —un dels 13 centres que pertany a la Xarxa Joventut València—, on dos tècnics de joventut van tractar temes com la presentació del Centre de Campoamor, i la promoció de tota l’oferta i recursos del que disposa el dit lloc com per exemple: l’Hotel d’Associacions, tallers, cursos, activitats esportives, entre altres cridaneres i gratificants experiències que estan a la disposició dels més joves.

Compartir
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Noticias relacionadas