Moncada, 28 de novembre de 2016.- L’alumnat de l’Escola de Persones Adultes (EPA) realitzà el passat dijous un dels tallers que s’estan duent a terme dins del programa de participació que està desenvolupant el municipi. Les aportacions d’este col·lectiu són importants perquè serveixen per a donar visibilitat a qüestions que moltes vegades passen desapercebudes, sobretot, les relacionades amb les situacions què han d’enfrontar les persones amb diversitat funcional. Entre altres coses, amb estos grups es poden detectar els inconvenients que tenen les persones amb mobilitat reduïda, que porten cadira de rodes o que tenen problemes de visió. Els grups amb adults també són útils per a senyalar algunes qüestions puntuals que es podrien millorar a Moncada, relacionades amb l’absència de papereres o la manca d’il·luminació en algunes zones, per a construir una visió global de com els agradaria que fora la ciutat.
Per altra banda, el procés participatiu també té en compte les opinions dels més joves. Durant la mateixa jornada es feren diversos mapatges a l’IES Tierno Galvan, a través de l’alumnat de 2n, 3r i 4t de l’ESO. Esta eina de dinamització col·lectiva ha permés als xics i xiques senyalar sobre un plànol de Moncada les seues necessitats, les coses que els agradaria canviar i les que valoren positivament. A la fi, es tracta del fet que entre tots i totes apleguen a una idea compartida de com volen que siga la ciutat.
Els dinamitzadors del projecte ja s’han reunit amb diversos entitats i associacions veïnals, com ara les dones o l’Ateneu de Moncada. D’altra banda, a la fira Santa Bàrbara, el 4 de desembre, es farà un taller a peu de carrer en el qual podran participar tots els veïns i veïnes que vulguen.