Al ple que va tindre lloc el 26 de març es va suspendre la moció presentada per Com-promís per rebutjar la reducció d’una unitat d’infantil al CEIP Vte. Trenco. El motiu de la suspensió és el compromís oral que l’inspector va confirmar dilluns passat, en què s’assegurava que finalment no se suprimiria aquesta línia. Així, es va convocar una Junta de portaveus just abans que començara el ple (motiu pel qual es va retardar 20 minuts), i tots els partits decidiren confiar en el missatge donat oralment per l’inspector amb «el desig que eixa paraula continue endavant i que aparega publicada per la resolució definitiva» segons va afirmar Núria Guillén, de Compromís. (Veure video)
Proposta d’arranjament escolar per al curs 14-15
El mes de desembre, la Conselleria fa una proposta de l’arranjament escolar per al proper curs 2014/15, dins d’aquesta resolució el CEIP Vicente Trenco perd una unitat en educació infantil. Davant d’aquesta situació comencen a realitzar-se reunions i activitats per a evitar la desaparició d’aquesta unitat. La Comissió Permanent de Consell Municipal Escolar es va reunir en sessió extraordinària el dia 19 de desembre per a realitzar al·legacions a la proposta. Des del centre es conclou que la supressió de la unitat pot generar una sèrie de conseqüències entre altres cal destacar la superació de la ràtio permesa (si s’agrupen dos nivells educatius); a més, el CEIP V. Trenco és l’únic centre sostingut amb fons públics en el municipi amb vacants en l’etapa d’infantil en el programa lin- güístic PIP/PPEC. També es recorda que es tracta d’un centre receptor d’escolaritzacions sobrevingudes que en moltes ocasions estan associades a casos de necessitats de compensació educativa, cosa que pot incidir en l’augment de ràtio esmentat anteriorment. Des del centre s’han realitzat accions de protesta per a evitar aquesta retallada com la recollida de signatures entres els membres de la comunitat educativa i del municipi on es posava de manifest que “Es un centro abierto y acogedor, muy comprometido con todos los alumnos donde a la vez que se imparte el temario, se educa en valores, como la convivencia y la tolerancia”. L’escrit de la recollida de signatures de l’AMPA afegia: “La supresión de una unidad educativa de infantil supondría el desplazamiento de dos maestros del colegio, quedándose el centro con menos profesionales para cubrir la necesaria atención que nuestros hijos/as precisan. Así mismo, se limita el ejercicio del derecho a la libre elección del centro, y supone una grave agresión al derecho constitucional de acceso a la educación pública y universal”. El centre està integrat dins de la Plataforma en Defensa de l’Educació Pública. Des de la Plataforma han mostrat la seua “preocupació pel tancament de la unitat i la retallada de dos llocs de treball” i a- nuncien que se solidaritzaran amb les accions de protesta que es proposen des de l’escola. Els criteris de l’arranjament escolar han canviat per adequar-se a l’augment de ràtio a 30 que el ministre Wert va imposar el juliol de 2012.